Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ανακοίνωσε νέες μακρινές επιχειρήσεις των Ουκρανικών Δυνάμεων κατά ρωσικών ενεργειακών υποδομών, χαρακτηρίζοντάς τις «συνεπείς και ακριβείς απαντήσεις» στην παράταση του πολέμου από τη Ρωσία και στις επιθέσεις κατά ουκρανικών πόλεων και κοινοτήτων.
Σε ανάρτησή του στο X, ο κ. Ζελένσκι ανέφερε ότι τη νύχτα που πέρασε ουκρανικές μονάδες έπληξαν το πετρελαϊκό depot στην περιοχή Poltavska του Krasnodar, περίπου 300 χιλιόμετρα από τη γραμμή του μετώπου. Το πρωί, η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας (SBU) χτύπησε δύο διυλιστήρια πετρελαίου στην Ufa (Bashneft-Ufaneftekhim και Bashneft-Novoil), σε απόσταση 1.500 χιλιομέτρων από το μέτωπο.
«Εφαρμόζουμε το σχέδιο μακροπρόθεσμων κυρώσεων μας. Ευχαριστώ όλους τους Ουκρανούς μαχητές που εξασφαλίζουν την ακρίβειά μας. Οι Ρώσοι πρέπει να σκέφτονται πραγματική διπλωματία αντί να προσπαθούν να εξαπατήσουν ή να κερδίσουν χρόνο. Ο πόλεμος πρέπει να τελειώσει», δήλωσε ο Ουκρανός Πρόεδρος.
Οι επιθέσεις εντάσσονται στην ουκρανική στρατηγική βαθιάς κρούσης κατά της ρωσικής πολεμικής οικονομίας, με στόχο την αποδυνάμωση της ικανότητας της Ρωσίας να συνεχίσει τον πόλεμο, ιδίως μέσω πλήγματος σε ενεργειακές υποδομές. Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν καταγραφεί πολλαπλές ανάλογες ενέργειες, καθώς η Ουκρανία έχει ενισχύσει τις δυνατότητές της σε drones μεγάλου βεληνεκούς.
