Ζήτημα αντισυνταγματικότητας σε διάταξη του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης έθεσε ο βουλευτής της Νέα Δημοκρατία Μίλτος Χρυσομάλλης, καταθέτοντας τροπολογία με την οποία ζητά να καταργηθεί η διάκριση μεταξύ υπηρεσιών που προβλέπεται από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Ο βουλευτής εκφράζει τη διαφωνία του με τη συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου, η οποία προβλέπει ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν θα ασκούν ένδικα μέσα κατά θετικών πρωτόδικων αποφάσεων που αφορούν συμβασιούχους υπαλλήλους μόνο σε συγκεκριμένους τομείς.
Στην τροπολογία του υποστηρίζει ότι η επιλεκτική εφαρμογή της ρύθμισης δημιουργεί αδικαιολόγητη διαφοροποίηση μεταξύ εργαζομένων που διαθέτουν τα ίδια προσόντα και έχουν προσληφθεί και εργαστεί υπό τις ίδιες συνθήκες, με μοναδικό κριτήριο την υπηρεσία στην οποία απασχολούνται.
Όπως επισημαίνει, η διαφορετική μεταχείριση υπαλλήλων χωρίς ειδική και επαρκή αιτιολόγηση ενδέχεται να δημιουργεί ζητήματα συνταγματικότητας, ενώ στερεί από εργαζόμενους με υψηλά τυπικά προσόντα τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τη συγκεκριμένη διάταξη αποκλειστικά λόγω της υπηρεσίας στην οποία υπηρετούν.
Με την προτεινόμενη τροπολογία, ο κ. Χρυσομάλλης εισηγείται η ρύθμιση να εφαρμόζεται στο σύνολο των συμβασιούχων υπαλλήλων των ΟΤΑ που έχουν δικαιωθεί με πρωτόδικη δικαστική απόφαση, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν συμπληρώσει συνολικά τουλάχιστον δύο έτη εργασίας από την 1η Ιανουαρίου 2023 και μετά.
