Πράσινο Τσάι: Τα οφέλη του για την υγεία της καρδιάς

Υπάρχει κάτι εγγενώς καταπραϋντικό στο να πίνεις ένα ζεστό φλιτζάνι πράσινο τσάι. Πέρα από το ανακουφιστικό του άρωμα και την ξεχωριστή γεύση του, αυτό το δημοφιλές ρόφημα είναι γεμάτο οφέλη για την υγεία. Στην πρώτη γραμμή αυτών των πλεονεκτημάτων είναι η δυνατότητα του πράσινου τσαγιού να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων , σύμφωνα με πρόσφατα ευρήματα έρευνας.

Η σύνδεση πράσινου τσαγιού και καρδιακών παθήσεων

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Preventive Cardiology διαπίστωσε ότι τα άτομα που καταναλώνουν πράσινο τσάι τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα έχουν χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό. Αυτή η μελέτη, η οποία είναι μια μετα-ανάλυση 20 μελετών στις οποίες συμμετείχαν πάνω από 250.000 συμμετέχοντες, υποδηλώνει ότι οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού μπορεί να έχουν προστατευτική επίδραση στην καρδιαγγειακή υγεία.

Επιπλέον, η συνήθης κατανάλωση πράσινου τσαγιού συνδέεται με 20% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου, 22% χαμηλότερο κίνδυνο θανατηφόρας καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού και 15% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από κάθε αιτία.

Αποκαλύπτοντας την επιστήμη πίσω από τα οφέλη

Τα οφέλη για την υγεία του πράσινου τσαγιού αποδίδονται κυρίως στην πλούσια περιεκτικότητά του σε φλαβαν-3-όλες, ένα είδος φλαβονοειδούς. Μια μελέτη δείχνει ότι οι ενώσεις που βρίσκονται στο τσάι, ειδικά οι φλαβαν-3-όλες, θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών έως και 19% και να μειώσουν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις κατά 13%.

Είναι ενδιαφέρον ότι το τσάι είναι η κύρια πηγή φλαβονοειδών για τους Βρετανούς, οι οποίοι καταναλώνουν περίπου 698 mg την ημέρα, σε πλήρη αντίθεση με όσους δεν πίνουν τσάι που λαμβάνουν μόλις 33 mg την ημέρα. Τέσσερα φλιτζάνια τσάι την ημέρα μπορούν να βοηθήσουν στην κάλυψη της συνιστώμενης πρόσληψης 400-600 mg/ημέρα φλαβαν-3-ολών, όπως προτείνεται από την Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας των ΗΠΑ .

Πράσινο τσάι και διαχείριση βάρους

Το πράσινο τσάι δεν είναι μόνο ευεργετικό για την καρδιαγγειακή υγεία. Έχει επίσης συνδεθεί με την απώλεια βάρους και τον βελτιωμένο μεταβολισμό. Έρευνες διαπίστωσαν ότι η τακτική κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στη μείωση του σωματικού βάρους και της περιφέρειας της μέσης, βοηθώντας στη ρύθμιση του μεταβολισμού και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων γλυκόζης νηστείας. Στο πλαίσιο της απώλειας βάρους, το πράσινο τσάι δείχνει τα πιο ισχυρά αποτελέσματά του όταν καταναλώνεται σε χαμηλότερες δόσεις, λιγότερο από 800 χιλιοστόγραμμα την ημέρα.

Τα εκχυλίσματα πράσινου τσαγιού σε μορφή χαπιών, ακόμη και χωρίς καφεΐνη , έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν την καύση λίπους κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας. Το πράσινο τσάι Matcha, που καταναλώνεται ως ολόκληρη σκόνη, έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει σημαντικά την καύση λίπους όταν καταναλώνεται δύο ώρες πριν την άσκηση.

Διαφορετικοί τύποι τσαγιού και τα οφέλη τους για την υγεία

Οι θεραπευτικές δυνάμεις του τσαγιού προέρχονται κυρίως από χημικές ουσίες στα φύλλα που ονομάζονται πολυφαινόλες , ιδιαίτερα κατεχίνες και επικατεχίνες. Η κατανάλωση δύο ή περισσότερων φλιτζανιών μαύρου τσαγιού την ημέρα έχει επίσης συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο, εγκεφαλικό και ισχαιμική καρδιακή νόσο.

Η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της φλεγμονής, να καταπραΰνει το κρυολόγημα ή τη γρίπη και να οξύνει την εστίαση. Τα οφέλη ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του τσαγιού, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: η τακτική κατανάλωση τσαγιού, ειδικά πράσινου τσαγιού, μπορεί να προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία.

Ενώ απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα ευρήματα, τα μέχρι στιγμής στοιχεία ενθαρρύνουν την ενσωμάτωση του πράσινου τσαγιού στην καθημερινή μας ρουτίνα, όχι μόνο για τα πιθανά οφέλη για την υγεία της καρδιάς, αλλά για τη συνολική συμβολή του σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

ΠΗΓΗ: Medriva

Scroll to Top