
Μητσοτάκης: «Το ΕΣΥ γίνεται πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό» – Τα πρώτα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των πολιτών
Στην αξία της αξιολόγησης του Εθνικού Συστήματος Υγείας από τους ίδιους τους πολίτες αναφέρθηκε σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, επισημαίνοντας ότι «οι απαντήσεις βοηθούν να διορθωθούν αδυναμίες πολλών δεκαετιών».
Όπως τόνισε:
«Το ΕΣΥ αλλάζει και βήμα-βήμα γίνεται ακόμη πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό. Αυτό διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι πολίτες που για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν τις ιατρικές υπηρεσίες».
Ο πρωθυπουργός παρουσίασε ορισμένα στοιχεία από τη διαδικασία αξιολόγησης:
- 15.586 SMS στάλθηκαν σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 92 νοσοκομεία και 447 κλινικές.
- Το 30% απάντησε ήδη.
- Το 93% δήλωσε ότι βρήκε τον γιατρό της ειδικότητας που χρειαζόταν.
- Το 88% ανέφερε ότι αντιμετωπίστηκε με ευγένεια και σεβασμό.
- Το 75% εξέφρασε συνολική ικανοποίηση από την περίθαλψη.
Στην ανάρτησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθύμισε τις πρόσφατες παρεμβάσεις στην Υγεία: ανακαινίσεις νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας, προσλήψεις, αυξήσεις στις αποδοχές ιατρών και νοσηλευτών, καθώς και την έναρξη απογευματινών χειρουργείων που μειώνουν τις λίστες αναμονής.
Για τα Τμήματα Επειγόντων ανέφερε ότι, παρά την πίεση, τα δεδομένα είναι ενθαρρυντικά:
- Για το 66% των ασθενών η αναμονή δεν ξεπέρασε τις 4 ώρες.
- Για το 42% ήταν κάτω από 1 ώρα.
Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι το ηλεκτρονικό «βραχιολάκι», που εφαρμόζεται ήδη σε 10 νοσοκομεία και επεκτείνεται, συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της εικόνας.
Τέλος, υπογράμμισε ότι όσο αυξάνονται οι απαντήσεις, θα αποκτάται πιο ξεκάθαρη εικόνα για κάθε νοσοκομείο, ενώ στο μέλλον θα προστεθούν ειδικές κατηγορίες, όπως οι ογκολογικές δομές.
Κλείνοντας, ανέφερε:
«Είναι, συνεπώς, πολύ σημαντική η συμπλήρωση του ερωτηματολόγιου που πλέον λαμβάνουν σε SMS όσοι ολοκληρώνουν τη νοσηλεία τους. Οι απαντήσεις τους θέλουν μόνο λίγα λεπτά. Βοηθούν, όμως, να διορθωθούν αδυναμίες πολλών δεκαετιών. Συνεχίζουμε!».