Magyar Péter: «Έχουμε φτάσει σε σημαντικό σημείο στον αγώνα κατά της ορμπανικής πολιτικής και οικονομικής μαφίας»

22 Ιουνίου 2026

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας Magyar Péter κάλεσε σήμερα στο ουγγρικό Κοινοβούλιο, συνεχίζοντας την εκστρατεία του κατά όσων χαρακτηρίζει ως «ορμπανική πολιτική και οικονομική μαφία».

Στην ανάρτησή του στο X, ο Magyar Péter ανέφερε ακριβώς:

«Az orbáni politikai és gazdasági maffia elleni küzdelem fontos állomásához érkeztünk. Mindenkire szükség lesz a maffia legyőzéséhez! 13 óra: előben a Parlamentből.»

(Μετάφραση: «Έχουμε φτάσει σε σημαντικό σημείο στον αγώνα κατά της ορμπανικής πολιτικής και οικονομικής μαφίας. Όλοι χρειαζόμαστε τη νίκη κατά της μαφίας! Στις 13:00 θα είμαι στο Κοινοβούλιο.»)

Το πλαίσιο της δήλωσης

  • Ο Magyar Péter, μετά τη μεγάλη νίκη του κόμματός του Tisza στις εκλογές του Απριλίου 2026 και την ορκωμοσία του ως πρωθυπουργού τον Μάιο, συνεχίζει τις προσπάθειές του για αποδόμηση του πολιτικού συστήματος που οικοδόμησε ο Viktor Orbán σε 16 χρόνια εξουσίας.
  • Οι κατηγορίες του εστιάζουν σε συστηματική διαφθορά, συγκέντρωση οικονομικής ισχύος σε κύκλους στενά συνδεδεμένους με την προηγούμενη κυβέρνηση, έλεγχο ΜΜΕ και δικαιοσύνης.
  • Το σημερινό κάλεσμα (13:00) φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για να διατηρηθεί η πίεση υπέρ μεταρρυθμίσεων, διαφάνειας και ευρωπαϊκής κατεύθυνσης.

Σχετικές εξελίξεις

Ο Magyar Péter έχει ήδη προωθήσει συνταγματικές αλλαγές (όπως περιορισμό θητειών πρωθυπουργού) και προσπαθεί να απελευθερώσει παγωμένα ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ αντιμετωπίζει έντονη αντίδραση από τους υποστηρικτές του Orbán. Η πολιτική πόλωση στην Ουγγαρία παραμένει υψηλή, με τον νέο πρωθυπουργό να παρουσιάζεται ως ο «καθαριστής» ενός συστήματος που χαρακτηρίζει ως αυταρχικό και διεφθαρμένο.

Η ανάρτηση του Magyar Péter αντανακλά τη συνεχιζόμενη προσπάθειά του να κινητοποιήσει τους πολίτες υπέρ του μετασχηματισμού της χώρας.