Η Μαρία Καρυστιανού προχώρησε εχθές στην ενεργοποίηση της επίσημης ιστοσελίδας του πολιτικού κινήματος «Ελπίδα για τη Δημοκρατία», ανοίγοντας ταυτόχρονα τη διαδικασία εγγραφών για κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη. Σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η επικεφαλής του φορέα χαρακτήρισε τη μέρα «ιστορική», τονίζοντας ότι το κίνημα «δεν ανήκει σε αρχηγούς» αλλά «στον εργαζόμενο, στη μητέρα, στον νέο άνθρωπο, στον συνταξιούχο». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το καταστατικό και τα όργανα του φορέα θα διαμορφωθούν από τους ίδιους τους πολίτες που θα εγγραφούν, μέσα από διαδικασία που περιγράφεται ως διαφανής και δημοκρατική.
Η ανάρτηση, ωστόσο, περιείχε και αναφορά στην αποχώρηση του Βασίλη Κοκοτσάκη, τεχνικού συμβούλου οικογενειών θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, ο οποίος είχε στηρίξει δημόσια την ίδρυση του κινήματος. Ο κ. Κοκοτσάκης ανακοίνωσε την Τετάρτη, με ανάρτηση στο Facebook και επιστολή που είχε αποστείλει το προηγούμενο βράδυ, την απόσυρσή του από το πολιτικό εγχείρημα. Η κ. Καρυστιανού σημείωσε ότι σέβεται το δικαίωμα του καθενός να χαράζει τον δικό του δρόμο, αλλά υποστήριξε πως οι αιτιάσεις του είναι «γενικές και πρόωρες», χωρίς να στηρίζονται σε συγκεκριμένο γεγονός, ευχόμενη παράλληλα στον ίδιο καλή συνέχεια.
Από την πλευρά του, ο κ. Κοκοτσάκης είχε αναφέρει στη δική του ανακοίνωση πως στήριξε αρχικά το εγχείρημα πιστεύοντας ότι επρόκειτο για ένα «πραγματικό Κίνημα Πολιτών», με χαρακτηριστικά συμμετοχής και συλλογικότητας. Σε μεταγενέστερο, πιο αναλυτικό μήνυμά του, έκανε λόγο για μοντέλο λήψης αποφάσεων που συγκεντρώθηκε σε λίγα πρόσωπα, υποστηρίζοντας ότι η Ιδρυτική Διακήρυξη συντάχθηκε χωρίς συλλογικές διαδικασίες. Διευκρίνισε πάντως ότι η αποχώρησή του αφορά αποκλειστικά την πολιτική του διάσταση και ότι θα συνεχίσει να στηρίζει το επιστημονικό έργο για την υπόθεση των Τεμπών και τις οικογένειες των θυμάτων.
Την ίδια περίοδο, αποστάσεις από το κίνημα πήραν δημόσια και ο απόστρατος πτέραρχος Αθανάσιος Παπανικολάου, ο οποίος είχε εκφράσει αρχική στήριξη με βιντεοσκοπημένο μήνυμα.
Παρά τις εξελίξεις αυτές, η κ. Καρυστιανού επέλεξε να δώσει έμφαση στο άνοιγμα της ιστοσελίδας και στην εκκίνηση των εγγραφών, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαμόρφωση του κινήματος. «Οι πόρτες είναι ανοιχτές. Η Δημοκρατία ανήκει σε όλους μας. Ελάτε να τη χτίσουμε μαζί», ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας την ανάρτησή της.
Τόνισε πως
Γιατί αυτό το Κίνημα δεν ανήκει σε αρχηγούς. Δεν ανήκει σε επιτροπές. Δεν ανήκει σε όσους έτυχε να βρεθούν πρώτοι στην αίθουσα.
Ανήκει στον εργαζόμενο, στη μητέρα, στον νέο άνθρωπο, στον συνταξιούχο, σε κάθε πολίτη που αρνείται να είναι θεατής και επιλέγει να γίνει συμμέτοχος. Το καταστατικό μας και τα όργανά μας θα προκύψουν από αυτούς τους πολίτες, και μόνο από αυτούς, με τρόπο διαφανή και δημοκρατικό που εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή αντιπροσώπευση.
Σχολιάζοντας την αποχώρηση Κοκοτσάκη έγραψε χαρακτηριστικα:
Ταυτόχρονα, την ίδια ακριβώς ημέρα, ο κ. Κοκοτσάκης χωρίς καμία προειδοποίηση, χωρίς καμία ενημέρωση, χωρίς καμία συζήτηση, δημοσιοποίησε παντού επιστολή αποχώρησής του, την οποία απέστειλε χθες το βράδυ. Σεβόμαστε το δικαίωμα του καθενός να χαράζει τον δρόμο του. Οφείλουμε όμως να πούμε με ειλικρίνεια: οι αιτιάσεις είναι γενικές, ξεκάθαρα πρόωρες και άδικες, χωρίς ένα συγκεκριμένο γεγονός να τις στηρίζει, και διατυπώνονται τη στιγμή ακριβώς που καλούμε ολόκληρη την κοινωνία να συμμετέχει, ώστε η οργάνωση να γίνει από τους πολλούς
Δείτε όλη την ανάρτηση
