Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συμμετείχε σήμερα σε συζήτηση με τον δημοσιογράφο Απόστολο Μαγγηριάδη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια», που διοργάνωσαν το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και το Ελληνικό Κτηματολόγιο στο Ωδείο Αθηνών.
Στη συζήτηση ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου ως «πολύ μεγάλη κατάκτηση» και «την πιο εμβληματική μεταρρύθμιση» της κυβέρνησής του, που λύνει μια εκκρεμότητα 200 ετών για την προστασία της ατομικής ιδιοκτησίας.
«Ένα έργο το οποίο έμοιαζε πράγματι ακατόρθωτο επιτέλους ολοκληρώνεται», ανέφερε, αποδίδοντας την επιτυχία στη διοίκηση και τους εργαζόμενους του Ελληνικού Κτηματολογίου, αλλά και στις πολιτικές ηγεσίες από το 2019 και μετά.
Από το 38% στο 100%
Ο Πρωθυπουργός θύμισε την κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση (κτηματογράφηση στο 38%, 392 Υποθηκοφυλακεία) και τόνισε ότι με μεθοδική δουλειά και ξεκάθαρα ορόσημα η χώρα έφτασε στο σημείο να λύνει μια διαχρονική παθογένεια.
«Μέχρι το 2030, ορόσημο σημαντικό καθώς τότε θα γιορτάσουμε τα 200 χρόνια από τη συγκρότηση του νεοελληνικού κράτους, να έχουμε τακτοποιήσει όλες αυτές τις παθογένειες που μας ταλάνιζαν τόσες δεκαετίες», σημείωσε.
Μεταφορά Υπηρεσιών Δόμησης στο Κτηματολόγιο
Ερωτηθείς για τη μεταφορά του μοντέλου στις πολεοδομίες, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την απόφαση μεταφοράς των Υπηρεσιών Δόμησης από τους Δήμους στο Κτηματολόγιο, ώστε να υπάρχει κεντρικός, διαφανής και τεχνολογικά υποστηριζόμενος έλεγχος.
«Η τεχνητή νοημοσύνη μας δίνει πάρα πολλές δυνατότητες – και για τον έλεγχο της αυθαίρετης δόμησης», πρόσθεσε, αναφέροντας ότι ήδη χρησιμοποιείται με επιτυχία στο Κτηματολόγιο.
Το ευρύτερο όραμα για τον χωροταξικό σχεδιασμό
Ο Πρωθυπουργός παρουσίασε το συνολικό σχέδιο οργάνωσης του χώρου, από το εθνικό μέχρι το τοπικό επίπεδο, με στόχο ξεκάθαρους κανόνες για το τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται σε κάθε ακίνητο.
«Το τελικό όραμα θα πρέπει να είναι ένας μεγάλος ψηφιακός χάρτης», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος στέγασης μέσω λελογισμένης ανάπτυξης.
Το ρόλο του Ταμείου Ανάκαμψης
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Ταμείο Ανάκαμψης ήταν κρίσιμο, χρηματοδοτώντας μεγάλα έργα ψηφιοποίησης και μελετών χωροταξικών σχεδίων, ενώ αποτελεί και μεταρρυθμιστικό ορόσημο.
«Νομίζω ότι έχουμε προτάξει ένα πολύ συνεκτικό πλαίσιο σημαντικών μεταρρυθμίσεων για την Ελλάδα του 2030, το οποίο θα αποτελέσει και τον πυρήνα, θα έλεγα τον «πολιορκητικό κριό» του προεκλογικού μας προγράμματος για τις εκλογές του 2027»
Κλείνοντας, εξέφρασε την αισιοδοξία ότι μέχρι το 2030 η Ελλάδα θα έχει ολοκληρώσει αυτή τη μεγάλη μεταρρύθμιση, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη και την προστασία της ιδιοκτησίας.

