Την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στη δωρεάν απογραφή όλων των ανελκυστήρων ζήτησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια «σημαντική διαδικασία για την ασφάλεια όλων» και για το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής αναβάθμισης και εποπτείας των ασανσέρ στη χώρα.
Η απογραφή είναι υποχρεωτική, δωρεάν και διαθέσιμη ηλεκτρονικά έως τις 30 Νοεμβρίου 2025. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ανελκυστήρας θα λάβει μοναδικό αριθμό μητρώου, απαραίτητο για τη νόμιμη και ασφαλή λειτουργία του.
«Οι πολίτες καλούνται να συνεργαστούν για την ασφάλειά τους. Δεν απαιτούνται δικαιολογητικά, η απογραφή είναι απλή και χωρίς κόστος», ανέφερε ο υπουργός σε συνέντευξη Τύπου, υπογραμμίζοντας ότι το μέτρο έχει καθαρά κοινωνικό και προληπτικό χαρακτήρα.
Πώς γίνεται η απογραφή
H απογραφή πραγματοποιείται μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Μητρώου Ανελκυστήρων, χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς κωδικούς TaxisNet.
Οι πολίτες καλούνται να δηλώσουν:
- το έτος εγκατάστασης,
- τον αριθμό στάσεων,
- την κατάσταση λειτουργίας (ενεργός ή ανενεργός),
- αν υπάρχει πιστοποίηση,
- αν είναι δηλωμένος σε αρχείο δήμου,
- και τον Αριθμό ΚΑΕΚ του ακινήτου.
Ακόμη κι αν λείπουν ορισμένα στοιχεία, η καταγραφή μπορεί να ολοκληρωθεί με προσωρινές δηλώσεις. Σε περιπτώσεις διπλοεγγραφών, θα γίνεται διασταύρωση μέσω ΚΑΕΚ.
Κυρώσεις για όσους δεν συμμορφωθούν
Η μη απογραφή έως την καταληκτική ημερομηνία επιφέρει πρόστιμα και σφράγιση του ανελκυστήρα έως την επαναξιολόγησή του:
- 1.000 ευρώ για ασανσέρ σε κατοικίες,
- 2.500 ευρώ για κτίρια μικτής χρήσης,
- 5.000 ευρώ για δημόσια κτίρια ή εμπορικά κέντρα.
Photo: Pexels_Kelly