ΙΣΤΟΡΙΑ

Τέτρις: Το Παιχνίδι που Κατέκτησε τον Κόσμο και Άλλαξε την Ιστορία των Βιντεοπαιχνιδιών – Ο 13χρονος που το τερμάτισε

Το Τέτρις: Η Επανάσταση του Βιντεοπαιχνιδιού και η Ιστορία του Δημιουργού του

Το Τέτρις είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα βιντεοπαιχνίδια όλων των εποχών. Από τη δημιουργία του το 1984 έως σήμερα, συνεχίζει να συναρπάζει εκατομμύρια παίκτες με την απλότητα και την εθιστική του φύση. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια αντίτυπα και κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων, το Τέτρις έχει γράψει τη δική του ιστορία στον κόσμο της τεχνολογίας και της ψυχαγωγίας.

Η Γέννηση του Τέτρις

Ο δημιουργός του Τέτρις, Αλεξέι Παζίτνοφ, γεννήθηκε το 1956 στη Σοβιετική Ένωση. Ως προγραμματιστής, εργάστηκε στο Υπολογιστικό Κέντρο της Ακαδημίας Επιστημών της Μόσχας, όπου είχε την ιδέα για το παιχνίδι. Το όνομα “Τέτρις” προέρχεται από την ελληνική λέξη “τέτρα”, καθώς τα σχήματα του παιχνιδιού αποτελούνται από τέσσερα μπλοκ, και από το αγαπημένο άθλημα του Παζίτνοφ, το τένις.

Παρότι το παιχνίδι γνώρισε άμεση επιτυχία στους κύκλους των υπολογιστών της Σοβιετικής Ένωσης, η διάδοσή του περιορίστηκε αρχικά από τις συνθήκες της εποχής. Το κομμουνιστικό καθεστώς της Σοβιετικής Ένωσης απαγόρευε την ιδιωτική πρωτοβουλία και θεωρούσε ότι κάθε εφεύρεση ανήκε στο κράτος. Έτσι, τα δικαιώματα του παιχνιδιού δεν ανήκαν στον δημιουργό του, αλλά στη σοβιετική κυβέρνηση.

Το Ταξίδι του Τέτρις στη Δύση

Η μεγάλη επιτυχία του Τέτρις ξεκίνησε όταν το παιχνίδι διέσχισε τα σύνορα της Σοβιετικής Ένωσης και έφτασε στη Δύση. Η ιαπωνική εταιρεία Nintendo αναγνώρισε το δυναμικό του και το ενσωμάτωσε στο Game Boy, την πρωτοποριακή φορητή κονσόλα της. Το Τέτρις έγινε το πρώτο παιχνίδι που συνόδευε το Game Boy, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχία τόσο της κονσόλας όσο και του ίδιου του παιχνιδιού. Μέρος των κερδών από τις πωλήσεις του Τέτρις κατέληγε στα κρατικά ταμεία της Σοβιετικής Ένωσης, ενώ ο Παζίτνοφ δεν έλαβε καμία αποζημίωση για το δημιούργημά του.

Ο Αγώνας για τα Δικαιώματα

Η Σοβιετική Ένωση υποσχέθηκε στον Παζίτνοφ ότι θα λάβει ένα χρηματικό ποσό ως αποζημίωση μέσα σε διάστημα δέκα ετών. Ωστόσο, η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991 άφησε τον δημιουργό χωρίς το ποσό που δικαιούταν. Ο Παζίτνοφ, μετά από χρόνια νομικών αγώνων, κατάφερε να αναγνωριστεί τελικά ως ο νόμιμος κάτοχος των δικαιωμάτων του Τέτρις. Δυστυχώς, μέχρι τότε, η δημοφιλία του παιχνιδιού είχε μειωθεί σημαντικά, γεγονός που περιόρισε τα πιθανά κέρδη του.

Κληρονομιά και Πολιτιστική Σημασία

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Παζίτνοφ, το Τέτρις παραμένει ένα σύμβολο της καινοτομίας και της απλότητας στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών. Έχει επηρεάσει γενιές προγραμματιστών, καλλιτεχνών και παικτών, ενώ εξακολουθεί να αποτελεί πηγή έμπνευσης για νέα παιχνίδια και εφαρμογές.

Η ιστορία του Τέτρις είναι μια υπενθύμιση της δύναμης της δημιουργικότητας, ακόμα και υπό τις πιο αντίξοες συνθήκες. Ο Αλεξέι Παζίτνοφ κατάφερε να δημιουργήσει ένα έργο που ξεπέρασε τα γεωγραφικά, πολιτικά και πολιτιστικά όρια, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών.

Ο 13χρονος που το τερμάτισε

Είναι μόλις 13 ετών και είναι ο πρώτος άνθρωπος που κατάφερε να τερματίσει το Tetris, το αγαπημένο, κλασικό βιντεοπαιχνίδι της Nintendo.

Ο Willis Gibson, στο κανάλι του στο YouTube, δημοσίευσε ένα βίντεο το οποίο τον καταγράφει, από την στιγμή που έφτασε στο επίπεδο 157 και κατάφερε να «κρασάρει» το παιχνίδι.

Χρειάστηκε 38 λεπτά

«Θα λιποθυμήσω, δεν αισθάνομαι τα δάχτυλά μου», δήλωσε, σύμφωνα με το BBC ο 13χρονος, ο οποίος έπεσε εξαντλημένος πίσω στην καρέκλα του. Μάλιστα, στον μικρό Willis πήρε μόλις 38 λεπτά για να νικήσει το παιχνίδι.

Είναι αξιοσημείωτο ότι, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, οι παίκτες του Tetris πίστευαν ότι ήταν δυνατό να παίξουν μόνο ως το επίπεδο 29.

newsok

Συγκλονιστικά Νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο. Ειδήσεις για Lifestyle, Υγεία, Ψυχολογία, Αθλητικά, Ιστορία, Επιστήμη και Πρόσωπα που εμπνέουν, στο NewsOk