
ΣΟΚ σε Πτήση: Χωρίς ενεργό πιλότο για 10 λεπτά – Ο συγκυβερνήτης λιποθύμησε την ώρα που ο κυβερνήτης βρισκόταν στην τουαλέτα
Lufthansa: Πτήση έμεινε χωρίς ενεργό πιλότο για 10 λεπτά – Ο συγκυβερνήτης λιποθύμησε την ώρα που ο κυβερνήτης βρισκόταν στην τουαλέτα
Ένα σοβαρό συμβάν καταγράφηκε σε πτήση της Lufthansa τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ο συγκυβερνήτης έχασε τις αισθήσεις του ενώ ήταν μόνος στο πιλοτήριο, με αποτέλεσμα η πτήση να μείνει χωρίς ενεργό πιλότο για περίπου 10 λεπτά, όπως αναφέρει η τελική έκθεση των ισπανικών αρχών που δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη.
Το περιστατικό εκτυλίχθηκε σε Airbus A321, το οποίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη – Σεβίλλη με περισσότερους από 200 επιβάτες, σύμφωνα με το Business Insider. Καθώς το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη στον ισπανικό εναέριο χώρο και απείχε μισή ώρα από τον τελικό προορισμό του, ο κυβερνήτης απομακρύνθηκε προσωρινά από το πιλοτήριο για προσωπική ανάγκη, καθώς είχε διαπιστώσει ότι ο συγκυβερνήτης του ήταν σε καλή κατάσταση.
Όταν επέστρεψε μετά από οκτώ λεπτά, διαπίστωσε ότι η πόρτα του πιλοτηρίου ήταν κλειδωμένη και ο συγκυβερνήτης αναίσθητος. Προσπάθησε πέντε φορές να εισάγει τον κωδικό πρόσβασης, ενώ παράλληλα αεροσυνοδός επιχείρησε ανεπιτυχώς να επικοινωνήσει με τον συγκυβερνήτη μέσω ενδοεπικοινωνίας. Τελικά, ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός έκτακτης πρόσβασης και λίγο πριν ολοκληρωθεί η αντίστροφη μέτρηση, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε μερικώς τις αισθήσεις του και άνοιξε την πόρτα.
Η έκθεση αναφέρει πως ο 38χρονος πιλότος ήταν «ωχρός, ιδρωμένος και είχε ασυνήθιστες κινήσεις». Ο κυβερνήτης κάλεσε άμεσα σε βοήθεια και το πλήρωμα καμπίνας, μαζί με έναν γιατρό που βρισκόταν μεταξύ των επιβατών, παρείχαν τις πρώτες βοήθειες. Ο κυβερνήτης αποφάσισε να προσγειώσει το αεροσκάφος εκτάκτως στη Μαδρίτη.
Μετά την προσγείωση, ο συγκυβερνήτης διακομίστηκε στο νοσοκομείο. Η αιτία της «αιφνίδιας και σοβαρής ανικανότητας» προσδιορίστηκε ως επιληπτική κρίση, προερχόμενη από νευρολογική διαταραχή, όπως ανέφεραν οι ειδικοί.
Η ισπανική πολιτική αεροπορία επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη πάθηση είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαγνωστεί, εκτός και αν είχαν εμφανιστεί προηγουμένως σχετικά συμπτώματα σε ιατρικό έλεγχο.
Ως προληπτικό μέτρο, οι ερευνητές προτείνουν στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να προτρέψει τις αεροπορικές εταιρείες να επανεκτιμήσουν τους κινδύνους που συνεπάγεται η παραμονή μόνο ενός πιλότου στο πιλοτήριο. Από την πλευρά της, η Lufthansa δεν έχει προβεί ακόμα σε επίσημη τοποθέτηση για το περιστατικό.