Σε μια εξέλιξη που ανατρέπει τις ισορροπίες στο εσωτερικό της μικρής αντιπολίτευσης, η Θεοδώρα Τζάκρη ανακοίνωσε την παραίτησή της από το κόμμα «Δημοκράτες – Προοδευτικό Κέντρο» του Στέφανου Κασσελάκη, αφήνοντας πίσω της ένα κόμμα στο οποίο διετέλεσε Αντιπρόεδρος και ιδρυτικό μέλος.
Η βουλευτής Πέλλας, που μετράει περισσότερες από τρεις δεκαετίες στην ελληνική πολιτική σκηνή, επικαλέστηκε ιδεολογικές ασυμβατότητες ως αιτία της απόφασής της. Στην ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έγραψε ότι πιστεύει πως ο Κασσελάκης νομιμοποιεί μια εμφανή δεξιά απόκλιση, κάτι που θεωρεί αντίθετο με τη σοσιαλιστική αντιδεξιά ταυτότητα που διαμόρφωσε επί δεκαετίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Τζάκρη ήταν από τους πέντε βουλευτές που συνυπέγραψαν την ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατίας, στις 23 Νοεμβρίου 2024, μαζί με τον Κασσελάκη. Λίγους μήνες αργότερα, το κόμμα εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Δημοκρατικό Κόμμα τον Απρίλιο του 2025 και τον Μάιο του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκε το ιδρυτικό του συνέδριο.
Η Τζάκρη δεν είναι η πρώτη που αποχωρεί. Πριν από αυτήν, αποχώρησε η Κυριακή Μάλαμα τον Δεκέμβριο του 2025 και ο βουλευτής Αλέξανδρος Αυλωνίτης τον Ιανουάριο του 2026, σχηματίζοντας ένα μοτίβο σταδιακής αποσάθρωσης των ιδρυτικών στελεχών του κόμματος.
Η απάντηση του Κασσελάκη ήρθε άμεσα: ο επικεφαλής των Δημοκρατών ανακοίνωσε ότι ο ίδιος ζήτησε από την Τζάκρη να παραιτηθεί, τονίζοντας ότι το κόμμα περνά σε νέα φάση, οριοθετώντας τον πολιτικό του χώρο στο φιλελεύθερο κέντρο, με αξίες την αλληλεγγύη, την ισότητα και τον ανθρωπισμό.
Η Τζάκρη, νομικός και πολιτικός από τα Γιαννιτσά, έχει διατελέσει υφυπουργός Βιομηχανίας και υφυπουργός Εσωτερικών σε προηγούμενες κυβερνήσεις, και τονίζει ότι επί 23 χρόνια εκλέγεται βουλευτής από τον νομό Πέλλας. Δηλώνει πλέον ανεξάρτητη βουλευτής, και στο τέλος της ανάρτησής της επικαλείται φράση του Μάνου Χατζιδάκι — «όταν συνηθίζεις το τέρας αρχίζεις να του μοιάζεις» — ως σήμα πλεύσης προς τις προοδευτικές δυνάμεις.
Η αποχώρησή της αφήνει το κόμμα του Κασσελάκη με ακόμα λιγότερα ιδρυτικά πρόσωπα στη σύνθεσή του, εντείνοντας τα ερωτήματα για την κατεύθυνση και τη συνοχή των «Δημοκρατών» ενόψει των επερχόμενων πολιτικών εξελίξεων.
Αναλυτικά η ανάρτηση της Θεοδώρας Τσάκρη:
“ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑ «ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ»
Στην πολιτική ζωή του τόπου έχουν διαμορφωθεί συνθήκες που θολώνουν την πολιτική διαδρομή, τις πολιτικές αποφάσεις και πράξεις πάρα πολλών πολιτικών προσώπων.
Στην δική μου περίπτωση ο κανόνας αυτός δεν μπορεί να ισχύσει διότι για περισσότερο από 30 χρόνια υπηρετώ ακριβώς τις ίδιες αρχές και αξίες και αντιμάχομαι οτιδήποτε ακροδεξιό, δεξιό και νεοφιλελεύθερο στην δημόσια ζωή.
Όταν διαφωνούσα ή όταν συμφωνούσα με πολιτικές επιλογές η προσωπική μου πυξίδα έδειχνε πάντα προς την κατεύθυνση του πατριωτικού σοσιαλισμού.
Αυτός είναι και ο λόγος που επί 23 χρόνια ο λαός της Πέλλας με τιμά εκλέγοντάς με κοινοβουλευτική του εκπρόσωπο.
Όταν αποφασίσαμε με τον Στέφανο Κασσελάκη, συναδέλφους βουλευτές και χιλιάδες μέλη και στελέχη από όλη την χώρα να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός Κινήματος που θα διασώσει την τιμή και την υπόληψη των προοδευτικών δυνάμεων από αδιέξοδες και ανήθικες κομματικές πρακτικές, δεν θυμάμαι να συμφωνήσαμε ότι αυτή η κινηματική προσπάθεια θα εξελισσόταν σε ένα αρχηγικό κόμμα που θα χωρούσε στο κάδρο των συνομιλητών του ό,τι πιο ακροδεξιό και ακρονεοφιλελεύθερο έχει γνωρίσει η μεταπολιτευτική Ελλάδα και αυτό δεν είναι άλλο από το καθεστώς Μητσοτάκη και τους πρόθυμους υπηρέτες του.
Επιχείρησα επί μακρόν να συμβάλλω εσωκομματικά ώστε να διατηρούνται η συνοχή και οι ηθικοί πολιτικοί δεσμοί μεταξύ των μελών του Κινήματος Δημοκρατίας, το οποίο στην συνέχεια μετονομάστηκε με εισήγηση του προέδρου του σε «ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ».
Σε όλα όμως υπάρχει ένα όριο.
Υπάρχουν κόκκινες γραμμές, τις οποίες,αν συναινέσουμε να προσπεράσουμε, τότε γινόμαστε συμμέτοχοι σε μια πράξη αλλοίωσης, τόσο της ιδρυτικής μας διακήρυξης, όσο και της προσωπικής πολιτικής διαδρομής καθενός και καθεμιάς.
Σκέφτηκα πολύ πριν αποφασίσω ότι δεν μπορώ να συμπορεύομαι με τον Στέφανο Κασσελάκη, όσο κι αν θέλω να συμπορεύομαι με τα χιλιάδες μέλη και φίλους του Κινήματος που ιδρύσαμε.
Όπως η πολιτική μου εμπειρία μου επιτρέπει και τα γεγονότα μου αποδεικνύουν έχω φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι ο Στέφανος Κασσελάκης νομιμοποιεί μία προφανή δεξιά απόκλιση, κάτι που με υποχρεώνει άμεσα να παραιτηθώ από Αντιπρόεδρος και μέλος των «ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ» και να υπερασπιστώ την δομημένη επί δεκαετίες σοσιαλιστική αντιδεξιά μου ταυτότητα.
Θέλω να ευχηθώ τα καλύτερα στα χιλιάδες μέλη και φίλους του κόμματος, με τα οποία μοιραστήκαμε εύκολες και δύσκολες στιγμές.
Η απόφασή μου έχει να κάνει με το κοινωνικό αίτημα για πλήρη διαύγεια θέσεων και απόψεων από τα πολιτικά πρόσωπα, όπως το εκπέμπει η κοινωνία και όχι όπως το υπαγορεύουν κάθε λογής συμφέροντα.
Θα συνεχίσω να υπηρετώ με πείσμα τα δίκαια του λαού της Πέλλας και το εθνικό συμφέρον που είναι η συνολική απόρριψη του μοντέλου διακυβέρνησης Μητσοτάκη και των οποιοδήποτε καιροσκοπικών μεταλλάξεών του.
Καλώ όλες και όλους να αντιληφθούμε τι εννοούσε ο Μάνος Χατζιδάκις όταν έλεγε «όταν συνηθίζεις το τέρας αρχίζεις να του μοιάζεις» και να λάβουν καθαρή απόφαση μέσα τους ποιον αγώνα πρέπει να δώσουμε ως προοδευτικός κόσμος, μέσα από ένα μεγάλο προοδευτικό «ΕΜΕΙΣ».
Επειδή, τέλος, πολλά θα δούμε να γίνονται και θα ακούσουμε να λέγονται καταθέτω δημόσια την δική μου αλήθεια και την δική μου στράτευση υπέρ των αιτημάτων της κοινωνίας.
ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΑΚΡΗ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ”
