Επιστήμονες Ανακαλύπτουν Απροσδόκητο Πρόβλημα στις Δίαιτες Χωρίς Ζάχαρη – Τι Δείχνει Νέα Μελέτη

User avatar placeholder
Written by NewsOk Team

14 Ιουνίου 2026

Σικάγο, 14 Ιουνίου 2026 – Μια νέα επιστημονική μελέτη έρχεται να ανατρέψει την κοινή πεποίθηση ότι η πλήρης αποχή από τη ζάχαρη είναι πάντα η καλύτερη επιλογή για την υγεία.

Ερευνητές από το Dasman Diabetes Institute του Κουβέιτ παρουσίασαν στο ετήσιο συνέδριο ENDO 2026 της Endocrine Society τα αποτελέσματα πειραμάτων σε ποντίκια, τα οποία δείχνουν ότι μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά και εντελώς χωρίς σακχαρόζη (ζάχαρη) μπορεί να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από ό,τι λύνει.

Τα Αποτελέσματα της Μελέτης

Στη διάρκεια 16 εβδομάδων, οι ερευνητές συνέκριναν δύο ομάδες ποντικών που ακολουθούσαν δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά:

  • Η μία ομάδα δεν περιείχε καθόλου σακχαρόζη.
  • Η άλλη (ομάδα ελέγχου) περιείχε μέτριες ποσότητες σακχαρόζης.

Παρόλο που και οι δύο ομάδες διατήρησαν παρόμοιο σωματικό βάρος, τα ποντίκια που δεν κατανάλωναν καθόλου ζάχαρη παρουσίασαν:

  • Χειρότερο έλεγχο του σακχάρου στο αίμα
  • Αντίσταση στην ινσουλίνη
  • Διαταραχή της εντερικής μικροχλωρίδας (gut microbiome)
  • Αυξημένη φλεγμονή στο έντερο και στο συκώτι
  • Ενδείξεις λιπώδους ήπατος

Το Συμπέρασμα των Ερευνητών

«Η πλήρης αφαίρεση της σακχαρόζης από μια δίαιτα χαμηλή σε λιπαρά μπορεί να διαταράξει απροσδόκητα την υγεία του εντέρου και να προωθήσει φλεγμονή και μεταβολική δυσλειτουργία», δήλωσε ο Rasheed Ahmad, Ph.D., επικεφαλής του Τμήματος Ανοσολογίας & Μικροβιολογίας του Ινστιτούτου.

Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της υγείας του εντέρου, αντί για την απόλυτη εστίαση στην εξάλειψη της ζάχαρης.

«Η μελέτη αυτή δείχνει ότι η ισορροπία στους υδατάνθρακες είναι πιο σημαντική από την πλήρη αποκοπή της ζάχαρης για τη διατήρηση της μεταβολικής και ανοσολογικής υγείας», πρόσθεσε ο Δρ. Ahmad.

Πηγή:
The Endocrine Society, Dasman Diabetes Institute, ENDO 2026 (14 Ιουνίου 2026)