Δανάη Μπάρκα: Είναι σοκαριστικό ότι ένας άνθρωπος μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και τα έκανε λαμπόγυαλο
Η Καταστροφή στην Εθνική Πινακοθήκη
Το πρόσφατο επεισόδιο με τον βουλευτή Νίκο Παπαδόπουλο, που προκάλεσε ζημιές σε έργα τέχνης στην Εθνική Πινακοθήκη, έχει προκαλέσει μεγάλο σοκ και αντιδράσεις. Όπως η Δανάη Μπάρκα σχολίασε, το γεγονός ότι κάποιος μπαίνει σε έναν δημόσιο χώρο και καταστρέφει πονήματα τέχνης είναι ανατριχιαστικό. Η ελευθερία έκφρασης είναι θεμελιώδης, αλλά η καταστροφή δεν είναι η απάντηση.
Η Άποψη της Δανάης Μπάρκα
Η Δανάη Μπάρκα δήλωσε ότι δεν κατανοεί τον φανατισμό γύρω από την τέχνη, καθώς το δικαίωμα της έκφρασης είναι κατοχυρωμένο. «Η τέχνη όταν είναι ανελεύθερη αυτοανερείται», ανέφερε. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της προστασίας των έργων τέχνης και της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η ιδέα ότι κάποιος μπορεί να καταστρέψει τέτοια έργα είναι σοκαριστική και δημιουργεί ερωτήματα για την κοινωνία μας.
«Το ότι ένας άνθρωπος μπήκε στην εθνική πινακοθήκη μιας χώρας και έσπασε έργα τέχνης… το ακούς και λες δε γίνεται. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να υπάρχει φανατισμός ή αν είναι σωστό ή λάθος όταν συνταγματικά είναι κατοχυρωμένο το δικαίωμα της ελευθερίας και στην τέχνη αλλά και στους ανθρώπους να λένε την άποψή τους. Δεν θα τα έπαιρνα σπίτι μου αλλά αυτό δεν θα με επηρεάσει στο τι πιστεύω και πόσο πιστεύω και στον τρόπο που πιστεύω, ένα έργο ενός ανθρώπου. Η τέχνη όταν είναι ανελεύθερη αυτοανερείται. Το ότι ένας άνθρωπος μπαίνει κάπου και τα κάνει λαμπόγυαλο σαν σκηνές από την ιστορία που μαθαίνουμε για άλλα χρόνια, μου φαίνεται σοκαριστικό»
Η Θέση του Άρη Καβατζίκη
Από την άλλη πλευρά, ο Άρης Καβατζίκης ανέφερε ότι δεν συναισθάνεται προσβολή από τα έργα που αντίκρισε, επειδή τα θεωρεί απλά έργα. «Δεν είμαστε όλοι σε θέση να κρίνουμε τι είναι τέχνη και τι δεν είναι», είπε.
«Νομίζω ότι δεν είμαστε όλοι σε θέση να κρίνουμε τι είναι τέχνη και τι δεν τέχνη, επειδή άκουσα ότι αυτό δεν είναι τέχνη. Θα πρέπει κάποιος να έχει σπουδάσει το αντικείμενο. Εγώ δεν προσεβλήθην από τα έργα που είδα γιατί τα βλέπω σαν έργα απλά και μόνο. Επίσης, δεν φιλοξενούνται μέσα σε κάποιον ναό αυτά τα έργα».