Τροφές που θα σας βοηθήσουν να κόψετε το κάπνισμα – Τι να αποφύγετε

Η διακοπή του καπνίσματος είναι δύσκολη, αλλά πολλά πράγματα μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο σας. Ακολουθούν 5 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε το κάπνισμα και μερικές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε.

Η επιδημία του καπνού είναι μια από τις πιο σημαντικές απειλές για τη δημόσια υγεία στον κόσμο, καθώς στοιχίζει πάνω από 8 εκατομμύρια ζωές ετησίως, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Αυτός ο εκπληκτικός αριθμός περιλαμβάνει 7 εκατομμύρια άμεσους θανάτους που σχετίζονται με το κάπνισμα και περίπου 1,3 εκατομμύρια θανάτους μεταξύ μη καπνιστών που εκτίθενται στο παθητικό κάπνισμα. Τέτοια στατιστικά είναι αρκετά για να πείσουν κάθε καπνιστή να σκεφτεί να κόψει το κάπνισμα. Το κάπνισμα ενός τσιγάρου συνοδεύεται από μια σειρά από προβλήματα υγείας, που επηρεάζουν διάφορα μέρη του σώματος όπως την καρδιά, τις ορμόνες, το μεταβολισμό, ακόμα και τον εγκέφαλο. Ωστόσο, η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία αναστροφής αυτών των δυσμενών επιπτώσεων στον οργανισμό. Εάν είστε κάποιος που θέλει να κόψει το κάπνισμα ή προσπαθεί ήδη, μπορείτε να δοκιμάσετε να προσθέσετε αυτά τα τρόφιμα και ποτά στη διατροφή σας.

5 τροφές για να αποφύγετε το κάπνισμα

Η καταπολέμηση της λαχτάρας για τσιγάρο και καπνό είναι δύσκολη, αλλά όχι αδύνατη. Αν και ορισμένα τρόφιμα μπορεί να μην σας βοηθήσουν άμεσα να κόψετε το κάπνισμα, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της λαχτάρας για κάπνισμα.

Εδώ είναι 5 τροφές που πρέπει να τρώτε για να ελέγξετε την επιθυμία σας για κάπνισμα:

1. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, όπως τα πορτοκάλια, οι φράουλες και οι πιπεριές, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της λαχτάρας για νικοτίνη. Η βιταμίνη C είναι γνωστό ότι ενισχύει την ικανότητα του σώματος να απορροφά τη νικοτίνη και να την αποβάλλει πιο αποτελεσματικά από το σύστημα. Στην πραγματικότητα, η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο μπορεί να έχει αποδυναμωθεί από το κάπνισμα, και προάγει τη συνολική υγεία κατά τη διαδικασία διακοπής του καπνίσματος. Επιπλέον, τα τρόφιμα γεμάτα με βιταμίνη D και βιταμίνη Β12 είναι επίσης καλά για τους καπνιστές, καθώς το κάπνισμα είναι γνωστό ότι προκαλεί μειωμένη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών, οδηγώντας σε ανεπάρκεια

2. Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, η κρέμα, το βούτυρο, το γιαούρτι και το τυρί, περιέχουν μια ένωση που ονομάζεται καζεΐνη, η οποία έχει βρεθεί ότι μειώνει την επιθυμία για νικοτίνη. Σύμφωνα με τον Δρ Budhraja, «Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι γνωστό ότι αλλάζουν τη γεύση του καπνίσματος, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη διακοπή του καπνίσματος, εάν ένα άτομο είναι πρόθυμο».

3. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά ροφήματα για την αποφυγή του καπνίσματος. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και περιέχει μια ένωση που ονομάζεται επιγαλλοκατεχίνη (EGCG), η οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την επιθυμία για νικοτίνη και τα συμπτώματα στέρησης, όπως έντονη επιθυμία για κάπνισμα, ανησυχία, προβλήματα ύπνου κ.λπ. Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση πόθους και παρέχει ένα ηρεμιστικό αποτέλεσμα, καθιστώντας το μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για να πιάσετε ένα τσιγάρο.

4. Τσίχλες

«Το μάσημα τσίχλας χρησιμεύει ως απόσπαση της προσοχής από τη λαχτάρα και κρατά το στόμα σας απασχολημένο, μειώνοντας την επιθυμία για κάπνισμα», λέει ο Δρ Budhraja. Προτιμήστε τσίχλα χωρίς ζάχαρη για να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες και να διατηρήσετε την στοματική υγεία. Η πράξη της τσίχλας διεγείρει επίσης την παραγωγή σάλιου, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην αποβολή των τοξινών από το σώμα και στη μείωση της επιθυμίας για κάπνισμα.

5. Φρούτα και λαχανικά

Το τσιμπολόγημα με φρούτα και λαχανικά μπορεί να βοηθήσει στην ικανοποίηση της λαχτάρας, ενώ παρέχει απαραίτητες βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες για την υποστήριξη της συνολικής υγείας. Τα τραγανά λαχανικά όπως τα καρότα και το σέλινο μπορούν να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την ικανοποίηση της στοματικής στερέωσης που σχετίζεται με το κάπνισμα. Επιπλέον, τα φρούτα προσφέρουν φυσική γλυκύτητα χωρίς τα επιβλαβή πρόσθετα που βρίσκονται στα τσιγάρα, καθιστώντας τα μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για την ικανοποίηση της λαχτάρας.

5 πράγματα που πρέπει να αποφεύγετε όταν θέλετε να κόψετε το κάπνισμα

Όταν σκοπεύετε να κόψετε το κάπνισμα, ορισμένες τροφές μπορεί να εμποδίσουν την πρόοδό σας και να αυξήσουν την πιθανότητα να καπνίσετε. Εδώ είναι 5 τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα:

1. Καφές

Η αποφυγή του καφέ είναι ζωτικής σημασίας, καθώς συνδέεται συχνά με την πρόκληση λαχτάρας λόγω της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη.

2. Αλκοόλ

Οι άνθρωποι συχνά καπνίζουν όταν πίνουν αλκοόλ. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε από το Nutrition Research and Practice , το αλκοόλ είναι κάτι που κάνει το κάπνισμα πιο νόστιμο.

3. Κρέας

Το κρέας, ειδικά τα επεξεργασμένα κρέατα, μπορεί να περιέχει ενώσεις που μπορεί να αυξήσουν την επιθυμία για νικοτίνη.

4. Πικάντικα φαγητά

Η Αμερικανική Αντικαρκινική Εταιρεία συμβουλεύει να μην καταναλώνετε πικάντικα τρόφιμα ενώ προσπαθείτε να κόψετε το κάπνισμα, καθώς μπορούν να επιδεινώσουν τη λαχτάρα για τσιγάρο.

5. Ζαχαρούχα τρόφιμα

Τα ζαχαρούχα τρόφιμα μπορούν να οδηγήσουν σε διακυμάνσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, που μπορεί να πυροδοτήσουν λιγούρες και εναλλαγές της διάθεσης.

Απομακρυνθείτε από αυτά τα τρόφιμα και εστιάζοντας σε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχες πρωτεΐνες, μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα τις λιγούρες και να υποστηρίξετε το ταξίδι σας προς μια ζωή χωρίς καπνό!

ΠΗΓΗ: Healthshots

Scroll to Top