Οι Illusionists: Οι τρεις Έλληνες μαθητές που έφτιαξαν αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και διακρίθηκαν σε διαγωνισμό του ΜΙΤ
Η Ιστορία πίσω από τους Illusionists
Οι τρεις μαθητές του λυκείου Αναβρύτων που σχημάτισαν την ομάδα Illusionists, ο Φίλιππος Ευστασιάδης, ο Μιχαήλ Αγαπάκης και ο Στέλιος Φιωτάκης, έχουν αποδείξει ότι η μαγεία δεν είναι μόνο στα παραμύθια. Με την μοναδική τους ικανότητα στην τεχνολογία, δημιούργησαν ένα αυτόνομο αγωνιστικό αυτοκίνητο που εκμεταλλεύεται την καινοτομία της σύγχρονης επιστήμης.
Η Διαγωνιστική τους Εμπειρία
«Πρόκειται για αυτόνομη οδήγηση χωρίς τιμόνι. Προγραμματίζεις το αμάξι, βάζεις την τοποθεσία στο GPS και πάει μόνο του» εξήγησε στην Καθημερινή ο 17χρονος Στέλιος.
Πέτυχαν τον καλύτερο χρόνο μεταξύ επτά ξένων ομάδων (από Ινδία, Ιαπωνία, Ιταλία και Κίνα) και επτά αμερικανικές ομάδες.
«Το αυτόνομο αγωνιστικό μας αυτοκίνητο μετρούσε 57 δευτερόλεπτα και ο μέσος χρόνος των άλλων ήταν 2 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο κάθε ομάδας μπαίνει σε μια διαδρομή με εμπόδια και η διαδρομή του μέχρι τη γραμμή τερματισμού είναι χρονομετρημένη», είπε ο καθηγητής Πληροφορικής, Άγγελος Καραφωτιάς, που επέβλεψε το έργο τους.
Οι μαθητές παρακολούθησαν αρχικά ένα διαδικτυακό πρόγραμμα κωδικοποίησης και ρομποτικής που προσφέρεται δωρεάν σε μαθητές στην Ελλάδα από το BWSI μέσω της πρωτοβουλίας Mathisi (Learning).
Στη συνέχεια κέρδισαν έναν διαγωνισμό βασισμένο στο σεμινάριο Race Car Challenge που διοργάνωσε η Mathisi σε συνεργασία με το Pierce – American College of Greece, πριν ταξιδέψουν στις ΗΠΑ.
Στον πρόσφατο διαγωνισμό, οι Illusionists πέτυχαν το καλύτερο χρόνο ανάμεσα σε επτά ξένες ομάδες, περιλαμβάνοντας ομάδες από Ινδία, Ιαπωνία, Ιταλία και Κίνα. Το αυτόνομο αγωνιστικό τους αυτοκίνητο κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδρομή στη φανταστική ώρα των 57 δευτερολέπτων, σε σύγκριση με τον μέσο χρόνο των άλλων ομάδων που έφτανε τα 2 λεπτά και 19 δευτερόλεπτα. Αυτή η επιτυχία δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της δουλειάς των μαθητών, αλλά και της καθοδήγησης του καθηγητή πληροφορικής, Άγγελου Καραφωτιά.
Εκπαίδευση και Οδηγίες
Η εμπειρία τους ξεκίνησε με ένα διαδικτυακό πρόγραμμα κωδικοποίησης και ρομποτικής προσφοράς της Mathisi. Μέσα από αυτό το πρόγραμμα, οι μαθητές απέκτησαν τις απαραίτητες γνώσεις που τους οδήγησαν στη νίκη ενός διαγωνισμού, προτού ταξιδέψουν στις ΗΠΑ για τον τελικό διαγωνισμό. Το Beaver Works Summer Institute, μέσω της συνεργασίας του MIT School of Engineering και του MIT Lincoln Laboratory, αποτελεί το επιστέγασμα της σκληρής δουλειάς τους και της στήριξης που έχουν λάβει.
ΠΗΓΗ: ekathimerini.com