Κινεζικό δίκτυο e-shop πίσω από μια από τις «μεγαλύτερες διαδικτυακές απάτες» στον κόσμο

Περισσότεροι από 800.000 άνθρωποι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ φαίνεται να έχουν εξαπατηθεί να μοιράζονται στοιχεία καρτών και άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα με ένα τεράστιο δίκτυο πλαστών διαδικτυακών καταστημάτων σχεδιαστών που προφανώς λειτουργούν από την Κίνα.

Μια διεθνής έρευνα από τους Guardian, Die Zeit και Le Monde δίνει μια σπάνια ματιά στους μηχανισμούς αυτού που το Chartered Trading Standards Institute του Ηνωμένου Βασιλείου περιέγραψε ως μία από τις μεγαλύτερες απάτες του είδους του, με 76.000 ψεύτικους ιστότοπους που δημιουργήθηκαν.

Μια συλλογή δεδομένων που εξετάστηκαν από δημοσιογράφους και εμπειρογνώμονες πληροφορικής υποδηλώνουν ότι η επιχείρηση είναι εξαιρετικά οργανωμένη, τεχνικά έμπειρη – και συνεχίζεται.

Λειτουργώντας σε βιομηχανική κλίμακα, οι προγραμματιστές έχουν δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες πλαστά διαδικτυακά καταστήματα που προσφέρουν προϊόντα με έκπτωση από τις Dior, Nike, Lacoste, Hugo Boss, Versace και Prada, καθώς και πολλές άλλες μάρκες υψηλής ποιότητας.

Δημοσιευμένοι σε πολλές γλώσσες από τα αγγλικά έως τα γερμανικά, τα γαλλικά, τα ισπανικά, τα σουηδικά και τα ιταλικά, οι ιστότοποι φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί για να παρασύρουν τους αγοραστές να αποχωριστούν τα χρήματα και τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Ωστόσο, οι ιστότοποι δεν έχουν καμία σχέση με τις μάρκες που ισχυρίζονται ότι πωλούν και στις περισσότερες περιπτώσεις οι καταναλωτές που μίλησαν για την εμπειρία τους είπαν ότι δεν έλαβαν προϊόντα.

Μέχρι στιγμής, υπολογίζεται ότι 800.000 άτομα, σχεδόν όλοι στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, έχουν κοινές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με 476.000 από αυτούς να έχουν κοινά στοιχεία χρεωστικής και πιστωτικής κάρτας, συμπεριλαμβανομένου του τριψήφιου αριθμού ασφαλείας τους. Όλοι παρέδωσαν επίσης τα ονόματά τους, τους αριθμούς τηλεφώνου, το email και τις ταχυδρομικές τους διευθύνσεις στο δίκτυο.

Το δίκτυο χρησιμοποίησε ληγμένα domain για να φιλοξενήσει τα ψεύτικα καταστήματά του, τα οποία οι ειδικοί λένε ότι μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή εντοπισμού από ιστότοπους ή κατόχους επωνυμίας. Φαίνεται ότι έχει μια βάση δεδομένων 2,7 εκατομμυρίων από αυτούς τους ορφανούς τομείς και εκτελεί δοκιμές για να ελέγξει ποιοι είναι καλύτεροι να χρησιμοποιηθούν.

Scroll to Top