Ο Αριστοτέλης Ωνάσης γεννήθηκε, σαν σήμερα,  στις 15 Ιανουαρίου του 1906, στη Σμύρνη

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, Έλληνας εφοπλιστής και επιχειρηματίας, είναι γνωστός για πολλά από τα αποφθέγματα και τις φράσεις που έχει πει. Μία από αυτές τις φράσεις είναι η διάσημη παροιμία: «Οι κρίσεις γεννούν κροίσους».

Αυτή η φράση αποτελεί μια έξυπνη παρατήρηση για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που μας παρουσιάζει η ζωή. Σύμφωνα με τον Ωνάση, οι κρίσεις μπορούν να αποτελέσουν ευκαιρία για να αναπτύξουμε τις ικανότητές μας και να επιτύχουμε οικονομική ευημερία.

Ο Ωνάσης, με τη φράση αυτή, θέλει να τονίσει τη σημασία της αντιμετώπισης των προκλήσεων με αισιοδοξία και δημιουργικότητα. Αντί να επικεντρωνόμαστε στα προβλήματα, πρέπει να αναζητούμε τις ευκαιρίες που μπορούν να προκύψουν από αυτά και να τις αξιοποιήσουμε για να επιτύχουμε τους στόχους μας.

Η φράση όμως αυτή στην περίπτωση του Έλληνα μεγιστάνα είχε και κυριολεκτική σημασία:

Πιο συγκεκριμένα, η  «κρίση του Σουέζ» ήταν εκείνη που εκτίναξε τον μύθο του Αριστοτέλη Ωνάση και μετέτρεψε τον Έλληνα πλοιοκτήτη στον πλουσιότερο άνθρωπο του κόσμου.

Την εποχή εκείνη, ο Ωνάσης απειλούνταν με χρεοκοπία, καθώς έπειτα από μία συμφωνία που έκλεισε με τον βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας, η οποία του έδινε το αποκλειστικό δικαίωμα στη μεταφορά του πετρελαίου της χώρας, ανοίχτηκε υπερβολικά, αγοράζοντας μία σειρά από τάνκερ.

Όμως, η συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία δεν άρεσε καθόλου στους Αμερικανούς, με δεδομένο ότι οι δικές τους εταιρείες είχαν προηγουμένως τα δικαιώματα αυτά. Κατόπιν παρέμβασης της Ουάσιγκτον, το Ριάντ αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συμφωνία, αφήνοντας τον Ωνάση με πολλά πλοία, να κάθονται άπραγα στην Ερυθρά Θάλασσα.

Βλέποντας ότι δεν μπορούσε να πληρώσει τα δάνεια που είχε πάρει για να τα αγοράσει, ο Ωνάσης σκέφτηκε να πουλήσει τα πλοία. Όμως η τύχη του άλλαξε όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη Διώρυγα του Σουέζ.

Ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα του παγκόσμιου εμπορίου παρέμεινε κλειστό για έξι μήνες. Τα πλοία έπρεπε να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής, κάτι που σημαίνει ότι τα ταξίδια τους έπαιρναν πολύ περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα τα πλοία να μην αρκούν για την κάλυψη της ζήτησης και τα ναύλα να εκτιναχθούν.

Έτσι ο  Ωνάσης βρέθηκε με έναν μεγάλο αριθμό πλοίων να κάθονται ανεκμετάλλευτα στα λιμάνια, έτοιμα να καλύψουν τη ζήτηση. Ξαφνικά, ο Έλληνας επιχειρηματίας μπορούσε να ζητήσει όσα ήθελε για τα δρομολόγια αυτά και  πλέον, ο Ωνάσης ζητούσε πάνω από 60 δολάρια ανά τόνο.

Σε κάθε ταξίδι, λέγεται ότι έβγαζε κέρδος 2 εκατ. δολαρίων. Μέχρι να ανοίξει η διώρυγα ξανά, μετά από έξι μήνες, είχε βγάλει μια ολόκληρη περιουσία. Σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς, μόνο το 1957 έβγαλε 70 εκατ. δολάρια ή περίπου 750 εκατ. δολάρια σε σημερινά χρήματα.

Από newsok

Translate »